söndag 26 augusti 2012

Söndag

Idag hade jag verkligen behövt en lång sovmorgon.
Sovit dåligt hela natten.
Oroligt.
Men när ASIH kommer måste jag vara uppe och vaken.
Så det är bara att ta tjuren vid hornen och kliva upp.

Sen ringde lilla E och vill komma.
- Naturligtvis, sa jag.
Hon kom med ett snöre om halsen.
Hade lärt sig ett trolleritrick som både morfar och jag förundrades över.
Vi slog in presenterna till systerns namnsdag som vi inhandlade häromdagen.
Fina paket med änglar, hjärtan och vackra rosetter.
Sen blev det pyssel.
Gamla torkade bakverk skulle färgläggas.
Men ganska snabbt insåg hon att händerna var roligare att måla.
Snacka om färgglatt.
Som tur var så körde morfar henne hem då regnet kom som en störtkur.
Alla himmlens portar öppnade sig.

Även lillasyster var på besök men jag orkade inte umgås så länge.
La mig i soffan och lyckade sova bort ett par timmar.
Gjorde mig seg och trög.
Så när lilla I ringde och ville jag skulle ville komma upp på Öfvre ett tag var jag tvungen att tacka nej.

Bestämde mig istället för hårtvätt, bad och byte av lakan.
Ska bli skönt att sova i vinddoftande sängkläder.
Hoppas på en lång natt utan avbrott.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar