måndag 27 augusti 2012

Höst

Hösten är egentligen min favoritårstid.
Vackra färger.
Hög och klar luft.
Idag på morgonen var det endast 4 grader och klarblå himmel.
Det till och med luktade höst när jag stod på balkongen i tidig morgontimma.

Igår åkte jag upp på Öfvre och lockade med mig barnbarnen ut i skogen.
Men den promenaden blev inte lång.
Det blåste spiken och vi frös.
Men konstigt nog var det inte så blött som jag trodde.
Det hade ju regnat rejält natten före.
Och åskat.
Detta hörde inte jag som sov.
Men vi plockade i alla fall ett par liter lingon.
Det är underbart att se de röda tuvorna på hygget.
Vill så gärna fylla flera hinkar men orken finns inte.
Som tur är så har vi sylt kvar sen förra årets skörd.

Idag är det tandläkarbesök igen.
Gruvar mig i vanlig ordning.
Sen måste jag inhandla lite som jag behöver för kommande sjukhusvistelse.
Jag vet inte hur länge jag blir borta så det gäller att planera.
Böcker att läsa har jag redan beställt och hoppas de hinner komma innan helgen.
Lätta pocketböcker att fördriva tiden med.
Och så en del toalettartiklar i lite mindre format.
Måste även ta hand om sommarblommorna som nu ser lite ledsna ut.
Speciellt efter det sista regnet.
Lite pyssel, alltså !!!

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar