lördag 25 augusti 2012

Lördag

Solen skiner från en klarblå himmel men tyvärr är det bara 9 grader.
Riktigt höstkänsla.
Liksom att fågeljakten har börjat och maken är med.
Då är det höst...

I förrgår natt var det drama.
Vaknade vid 2-tiden på natten av att droppåsen var tom.
Den som skall droppa på i 12 timmar var slut på mindre än 5.
Fick lite panik.
Svetten rann i floder och jag fick ett rejält blodsockerfall.
Ringde in ASIH som var här inom en kvart.
Spolade rent och lugnade mig.
Detta är nackdeleln med dropp på natten.
Man kan liksom inte alltid styra det rätt.
Droppar olika på hur jag ligger i sängen.
Men inatt gick det bra.
Låg liksom på aga och var dessutom vaken mellan 3 och 5.
Inte bra det heller.

Nu har jag blivit bombarderad med mail om jobb i flera dagar.
Översättningjobb som jag ge stora pengar.
Det enda jag behöver uppge är mailadress (det har dom tydligen redan) och så banknumret så de kan betala ut min stora lön.
Lockande för någon som inte har så mycket att göra.
Fattar inte hur folk kan komma på alla dessa lurendrejerier !!!

Igår kom barnbarnen hit efter skolan.
Hungriga.
Tur jag plockat fram hembakat tunnbröd ur frysen redan på morgonen.
Klart man är hungrig halv två då man ätit lunch före 11.
De berättade allt som hänt de första skoldagarna.
Och lyckan över att i år få slöjd på schemat.
Sen åkte de en sväng med morfar på Citymarknaden.
Jag la mig för att vila.

Känner mig orolig inför kommande operation.
Vet att den måste bli av och längtar också på att äntligen få ett slut på detta.
Få börja vägen tillbaka.
Blandade känslor alltså....

2 kommentarer: