torsdag 23 augusti 2012

Äntligen

Idag var det barnbarnens första dag i skolan, tredje klass.
Tänkte på dem hela morgonen.
Vilken omställning efter att ha varit lediga så länge.
Får höra imorgon hur dagarna vaarit.
Spännande !

Jag blev på förmiddagen uppringd av onkologen i Sundsvall och dr H.
Mina trombocyter har ökat mycket bra.
De ligger nu en bra bit över gränsen för en operation.
Glädjande.

Sen fick jag ringa Umeå oh meddela detta !!!
Pratade med en mycket förstående sköterska som tyvärr inte kunde tidigarelägga operationen.
Fullt sedan länge på schemat.

Så jag tog kontakt med tandläkaren för att fortsätta min behandling.
Nåt ska man väl göra under väntetiden.

Men så ringer systern från Umeå igen.
- Vi har stuvat om lite i planeringen och lyckats tidigarelägga din op.
Så glad jag blev.
Men efter en timme slog oron till.
Pirr i benen och illamående.
Så snart.
Hur ska jag hinna förbereda mig mentalt ?
Men nu finns det ingen återvändo.
Nu ska sjukdomen bort.
Jag ska påbörja min resa tillbaka till livet.
Vet att den kommer att bli tuff.
Men jag har mycket att kämpa för.
Så jag har bestämt mig för att fixa detta...

5 kommentarer:

  1. Tänker på dig! Eva S

    SvaraRadera
  2. Så skönt med en op-tid. Tagga upp nu med allt du har av kamplust!! Hejja på och stor kram!

    SvaraRadera
  3. Karin och Staffan23 augusti 2012 kl. 22:14

    Vad skönt att dina värden nu är bättre och att operationen kan bli av. Säger "äntligen" precis som du! Tänker på dig.

    SvaraRadera
  4. Tack alla för era hejarop. Visst ska jag fixa detta.

    SvaraRadera
  5. Hej Lena! Har läst din blogg och är glad att du äntligen fått tid för op efter allt du gått igenom. Lycka till och stor kram. Ylva

    SvaraRadera