tisdag 28 augusti 2012

Apoteksrutiner

Efter att ha genomlidit en halvtimme i tandläkarstolen i går hade jag ett par ärenden till.
Bl a besök på apoteket.

Sedan jag blev sjuk och fick ASIH i hemmet har jag inte behövt hämta ut min medicin själv.
De hämtar både mitt dropp och den medicin jag behöver.
Och efter någon vecka kommer det en faktura med posten.
Men häromdagen var det stopp !
Jag behövde göra en kontoansökan, personligen.
Personen från ASIH fick inte hämta ut ens ett litet piller.
Så jag åkte ut på apoteket och bad om en blankett.
Börjde fylla i den då jag plötsligt hör:
- Hej Lena, inte behöver du fylla i en sån !
Tydligen hade det blivit något fel med ny personal på apoteket och ny personal från ASIH.
Kände hur irritationen växte fram.
Orkar inte med så mycket nu för tiden.
- Ni har ju även gjort en kreditundersökning på mig, svarade jag.
- Visst, så allt är klart för fakturering.
Men nu när jag ändå stod där fyllde jag snällt i formuläret.
Och gick.
Orkade inte käfta mer.
En halvtimme till ingen nytta !!!

Väl hemma tog jag tag i mina ledsna pelargoner på framsidan.
Slängde alla och planterade om de gröna växterna.
Nu ser det kalt ut men lite grönt som välkomnar gästerna till vårt hus fick vara kvar.
Krukorna diskades och las undan till nästa sommar.
Även dynorna till utemöbeln förpassades till vinterförvaring.
Tror inte vi kommer att nyttja den uteplatsen mer i år.
Det blev verkligen en kort sommar.
Om det över huvudtaget kan kallas sommar...

Idag är det helmulet, regnet skvalar och det är bara att gilla läget.
Men lite varmare än i går, hela 13 grader nu på morgonen.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar