fredag 31 augusti 2012

Nervöst

Jag blir mer och mer nervös inför min operation.
Drömmer mardrömmar och tror att allt kan hända.
Men jag vet att jag är i goda händer på ett sjukhus med kompetent personal.
Och så intalar jag mig själv att detta är ett stort steg på väg tillbaka.
Peptalk hela tiden.

Igår tog vi en sväng till lingonskogen.
På bara en trekvart hade vi snott ihop 11 liter lingon.
Röda fina som nu ska kokas till sylt.
Borde räcka ett tag.
Har även kvar en hel del burkar från förra året.

På väg hem från skogen mötte vi två glada barnbarn.
Barn som nu börjat med ett nytt ämne i skolan, träslöjd.
Spännande.

Idag är det åter dags för tandläkaren.
Sista besöket innan op.
Hoppas att allt ska vara klart i och med detta.
Kunna lägga en sak åt sidan.
Måste även ta tag i ledsna blommor på balkongen.
Snart kommer ändå frosten att ta dem så det är lika bra att förekomma.
Och så ska min vackra julros få flytta in.
Hoppas att den klarar sig till jul.
Just nu har den flera vita vackra blommor och små knoppar som gror och kämpar i rusket.

Äppelträdet som vi planterade andra sommaren i detta hus dignar nu av äpplen.
Men än är det veckor kvar innan de är färdiga att ätas.
Barnbarnen väntar ihärdigt och vill redan nu testa.
Och det fick dom göra för ett tag sen.
Små, sura och oätliga enligt dem.
Men när de väl är mogna smakar de underbart.
Hoppas att jag kan testa ett när de är färdiga.
Ett delmål jag har.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar