måndag 1 februari 2010

Kallt !

När näsborrarna fryser samman, nymålade ögonfransar klibbar fast i varandra och man inser på väg till garaget att det nytvättade håret inte riktigt torkat utan förvandlats till istappar, då är det för kallt.

Imorse när jag vaknade var det minus 27 grader (lite drygt) och då anser jag att min köldgräns är passerad, med råge.

Men vad är bäst: kyla eller snö ? Kanske lite lagom av varje vore det ultimata.

Min far sa alltid: "Alla klagar på vädret och ingen gör något åt det"

Men nu hotar kung Bore med ytterligare snö, har han ingen eget snötipp i sitt rike ?

Och idag fick jag de efterlängtade kramarna av två underbara barnbarn, så otroligt härligt, man blir varm ända in i hjärteroten, de är på banan igen och vi kan umgås. Nu planerar vi för kommande helg och HOPPAS att vädret blir lämpligt för utflykt med korvgrillning.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar