tisdag 16 februari 2010

Sj Sj gamle...

..ja inte är han min vän, som det sjöngs i visan.

Jag har fått ett uppdrag som innebär att jag var tvungen att ta kontakt med SJ. Men med min datakunskaper så går jag in på deras hemsida, klickar på "kontakt" och sänder iväg min förfrågan. Ganska omgående får jag ett svar med ärendenummer (imponerande) som säger att:

"Tyvärr kan vi inte behandla denna fråga via mail så var vänlig kontakta oss på nr xxx, knappval 1.
Jag ringer, knappar mig fram som jag blivit ombedd och möts av en röst:
- Väntetiden beräknas till 19 minter.

Jag väntar tålmodigt i drygt 20 minuter och en vänlig röst upplyser mig om att jag ringt fel nummer. Men jag kopplar dig.

Ny röst:
-Väntetiden beräknas till 40 minuter.

Mindre tålmodig väntan i drygt en timme då nästa röst upplyser mig om att nu har jag nog kommit fel, du ska ringa xxx men jag kopplar dig.

När jag äntligen är framme vid slutmålet frågar jag varför detta företag inte kan lämna de uppgifter jag vill ha via mail.
- Visst kan vi det, säger den vänliga damen. Det är vår policy att använda mail i dessa frågor.

Du, Elisabeth som svarade på mitt mail, imponerade genom att ge mig ett 6-siffrigt ärendenummer, vi ska ha ett snack. Bara du och jag.

Kramarna från mina små som jag passerade på hemväg räddade dagen....

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar